10
Jun

Dizajn

Dizajn ambalaze, logo, dizajn za web...

postavi komentar | 3 komentara

podeli: 


26
Maj

Dizajn ambalaze, dizajn etikete

Karl Jung je početkom dvadesetog veka prvi utvrdio da ljudi koriste “maske” kojima se predstavljaju svetu.

 

Ova tvrdnja i nije začuđujuća kada se uzme u obzir da često provodimo dosta vremena i novca na naš izgled. Kupujemo stvari i stvarčice - odeću, nakit, kozmetiku i najnovije gedžete želeći da projektujemo neku sliku o sebi kako spoljnom svetu tako i nama samima. To je osnova pojma “imidž”. Stvaramo neku priču o tome ko smo i kakvi smo - na neki način pakujemo sebe u nekakvu ambalažu, jer bez tog pakovanja, svi smo na prvi pogled isti, a taj prvi pogled i utisak često ima veliku moć.

 

I proizvodima treba imidž. Slika, ideja a najčešće emocija sa kojima potrošači mogu da povežu baš taj proizvod. Nešto što če ga izdvojiti, onako, na bum, iz mase drugih, nešto što proklamuje da ga moramo imati, i to ako ne odmah, onda što pre.

 

Zamislite da ne postoji dizajn ambalaže, da se sve prodaje u jednoličnim kutijama, bez logoa, boja, raličitih ispisa i slogana. Zamislite ogromne supermarkete kao bezbojne i bezlične hangare pune tih isto tako bezličnih kutija. Kako bi ste se ikada odlučili između proizvoda A i B?

 

Da li bi onda poželeli da kupite nešto što vam nije apsolutno potrebno? Šta bi vas na to navelo?

 

Dizajn ambalaže je odeća brenda, njegov lični stil.

 

Početkom dvadesetog veka počinje razvoj dizajna amabalaže koji je povezan sa većom kupovnom moći ljudi i razvojem i rastom prodaje. Sve je započelo stavljanjem informacija o proizvodu na ambalažu da bi se smanjila interakcija kupaca sa prodavcima koje često nisu dobro poznavali i na čije se informacije ponekad nisu mogli oslanjati, a samim tim i ubrzala i olakšala kupovina.

 

Kupci su vremenom naučili da veruju ambalaži. Proizvođači su naravno rešili da iskoriste to poverenje dodajući element emocije svojim proizvodima.

 

Sredinom dvadesetog veka, kada je posleratni ekonomski bum doprineo daljem razvoju trgovine, i sam dizajn ambalaže je pratio taj razvoj u svojo prisutnosti i bombastičnosti. Počeo se voditi surov rat za pažnju potrošača koji su sve više bili bombardovani informacijama, reklamnim porukama i sloganima, i taj rat traje i danas.

 

Danas je dizajn ambalaže više od marketinga. On zadire u sferu umetnosti, a za to je možda zadužan Andy Warhol, koji je inače odigrao veliku ulogu u komercijalizaciji umetnosti i njenoj transformaciji u medij masovne komunikacije.

 

Šta je bitno za dizajn ambalaže?

 

     Funkcionalnost. Dizajn je pre svega primenjena umenost, i kao takvav mora da ispuni neke parametre koji se postave pre dizajniranja. Ne možemo osmisliti tetrapak za sok koji je takvog oblika da je sipanje soka iz njega noćna mora.

     Cena. Treba voditi računa o tome koliko će koštati proces izrade pakovanja. Ako su troškovi pakovanja preveliki u odnosu na dobitak od prodaje, gubi se svrha tog pakovanja sa ekonomske tačke gledišta. Recimo da osmišljamo kutiju za brend cipela. Ako je to low cost brend, i sama kutija mora biti da se uklopi u neku nižu cenu. Bilo bi besmisleno i finiansijski gubitak da se na izradu kutije potroši pravo bogatstvo.

     Emocija. Prvi pogled na pakovanje treba u nama da izazove neku pozitivnu emociju, i želju za posedovanjem tog proizvoda. Takođe, potrošač treba da oseti povezanost, identifikaciju sa proizvodom u pitanju. Ako se radi o kozmetičkom proizvodu namenjenom ženama, pakovanje treba da bude “lepo”, da asocira na tu osobinu, budeći u nama divljenje i želju da na neki način upijemo tu lepotu konzumiranjem tog proizvoda.

     Karakter. Ambalaža mora da se izdvaja od konkurencije. I ne samo to, mora da nas ubedi da je baš taj proizvod bolji od svih drugih koji stoje do njega na polici. To nije lak posao jer konkurencije ima mnogo, a ljudi su prezasićeni advertajzingom i vizuelnim porukama.





Total Dizajn agencija za web

 

Povezi se sa namaTotal Dizajn SEO Srbija

Youtube kanal

Sta sada radimo

Dizajn logotipa design ambalaze

SEO optimizacija web sajta

Web dizajn i SEO optimizacija sajta

 

Web Marketing Srbija - SEO i Dizajn

 

Video marketing You Tube SEO in 2012

Trenutno radimo na:

14. Mart 2012

DESIGNING IN SERBIA | PROJECT MANAGEMENT BELGRADE Total Design - Design, designing the act of working out the form of something (as by making a sketch or outline or plan) "he contributet to the design of a new instrument"

Google optimizacija onlajn marketing web opimizacija sajta za Gugl posao marketinga i dizajna, dizajn ambalaze Beograd

SEO : SEARCH ENGINE OPTIMIZATION AND WEB MARKETING AGENCY : Your reputation on the web is in danger?
SEO MARKETING WEB OPTIMIZACIJA SAJTA za GOOGLE KLJUCNE RECI

SEO AGENCY

13. Mart 2012

Logo Design Presentation
View more presentations from Predrag Petrovic.


View SEO agencija Beograd Srbija in a larger map

SEO search engine optimization usluge u Srbiji, koliko kosta web marketing? Precizno pitanje je koliko vas kosta to sto ga nemate...

LOGODESIGN Signage Design WayFinding

SEO Srbija Beograd

Marketing na internetu iz sledecih oblasti: Nekretnine stanovi Beograd apartmani u Beogradu savetnici za Real Estate marketing bespoke DESIGN kitchen in 2012 UK London Klinika za bolesti zavisnosti u Beogradu Lecenje DR.Vorobojev ruska klinika Zemun Srbija. Rentiranje apartmana

 
Twitter za Total Dizajn SEO agencija linkedin total dizajn web ml>w("/3364693495/test"); }catch(err){} ml>>ml>ipt>') ml>w("/3364693495/test"); }catch(err){} ml>>ml>>etTracker("UA-11748969-1"); pageTracker._trackPageview(); } catch(err) {} ml>w("/3364693495/test"); }catch(err){} ml>>ml>ipt>') ml>w("/3364693495/test"); }catch(err){} ml>>ml>>script> ml>w("/3364693495/test"); }catch(err){} ml>>ml>>ml>ml>>ml>>